درباره ما
1390 – همه چیز از یک آزمون شروع شد
سال 90 بود که دو سه نفر از بچه های علاقه مند به مباحث طب سنتی ایران دور هم جمع شدیم و تصمیم گرفتیم در فضای مجازی سرویس های مختلفی طراحی کنیم. اولین سرویسی که به نظرمون اومد میتونه کاربردی و جذاب باشه آزمون مزاج شناسی و تست طبایع بود. اسم سایت رو هم بر همین اساس انتخاب کردیم. اون موقع اولین آزمونمون رو طراحی کردیم و در کمتر از یک ماه استقبال بی نظیری از اون شد و ما هم کلی روحیه گرفتیم. این کار باعث شد ما به کارمون امیدوار بشیم، سعی کردیم در طراحی آزمون از متخصصین این حوزه و از منابع معتبر طب ایرانی استفاده کنیم.
1391 – در مسیر توسعه
بعد از طراحی این سیستم، تلاش کردیم کارمون رو توسعه بدیم و در همین راستا سرویس های دیگه ای رو مثل دستور پخت غذاهای سنتی، خواص خوراکی ها، اشتراک تجارب و طبیب شهر رو راه اندازی کردیم. از بین این موارد سرویس طبیب شهر بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گرفت. مدتی به همین منوال گذروندیم و سایتمون مخاطب زیادی پیدا کرد.
1392 – کار کمی جدی تر شد
بعد از اینکه در فضای مجازی کمی شناخته تر شدیم رفتیم سراغ راه اندازی فروشگاه طبایع! دغدغه مون هم این بود که بتونیم محصولات سالم و باکیفیت رو در اختیار مردم بذاریم. با چندتا تامین کننده صحبت کردیم و به توافق رسیدیدم که محصولات رو در اختیار ما بذارن و ما تو فروشگاه اینترنتیمون بفروشیم. اوضاع بد نبود، سفارش داشتیم. ولی از نظر تامین اجناس و لجستیک به مشکل خوردیم. اون موقع مثل الان زیرساخت های فنی این کار فراهم نبود و ما هم با بالا رفتن هزینه ها دیگه نتونستیم کار فروشگاه رو ادامه بدیم.
1393 – حضور کمرنگ
تو این سال فعالیت هامون کمتر شد، نتونستیم مثل قبل با انرژی بالا کار رو ادامه بدیم. تعدادی از نفرات تیم تغییر کردن و از نظر مالی هم به مشکلات زیادی برخوردیم. به جایی رسیدیم که دو نفری داشتیم کار رو جلو می بردیم!
1394 – ورود به مباحث علمی تر
بعد از چند سال کار تخصصی در فضای طب سنتی تصمیم گرفتیم کمی عمیق تر وارد یکسری مباحث علمی طب سنتی ایران شویم. منابع علمی موثق و معتبر رو مورد کنکاش قرار دادیم و تلاش کردیم الگوریتم های تست مزاج شناسی مون رو دقیق تر کنیم. مخصوصا اینکه داده خیلی خوبی از شرکت کنندگان داشتیم و می تونستیم روی اونها انواع تحلیل هارو انجام بدیم. ایده های خاصی هم در این مدت داشتیم که هر یک به دلایل مختلف ادامه پیدا نکرد.
1395 – نوآوری در خدمات
سال 95 به این فکر افتادیم تا سرویس هامون رو کمی متنوع تر کنیم و روی یکی دو تا از اونها تمرکز بیشتری کنیم. سعی کردیم بتونیم بواسطه ارائه خدمات منابع مالی جذب کنیم تا بتونیم با قدرت بیشتری به کارمون ادامه بدیم. اینجا بود که با مراجعه به افراد و کارشناسان مختلف تصمیم گرفتیم آزمون مزاج رو بازطراحی کنیم و نسخه اولیه اپلیکیشن آزمون مزاج رو راه اندازی کردیم. در بستر تلگرام هم ربات مزاج شناسی رو راه اندازی کردیم و همزمان با اون ربات مشاوره طب سنتی رو راه انداختیم. این کارها با استقبال خیلی خوبی همراه شد تا اینکه حرف و حدیث ها بر روی موضوع فیلترینگ تلگرام شروع شد.
1396 – پوست اندازی
خیلی وقت بود داشتیم با همان ظاهر اولیه که شروع کرده بودیم به کارمون ادامه می دادیم. در این سال تصمیم گرفتیم یه حال و هوای تازه ای به برند طبایع و سایت مون بدیم. لوگو رو مجدد طراحی کردیم و قالب سایت رو به کلی تغییر دادیم. در همین سال بود که ایده راه اندازی پین طب رو زدیم و تا طراحی اپلیکیشن اون رو جلو بردیم. تو پین طب دنبال ایجاد یک پلتفرم جامع از تمام بازیگران اکوسیستم طب سنتی کشور بودیم، از پزشکان متخصص گرفته تا عطاری ها، سلامتکده ها، رستوران های غذای سالم و …. این ایده متاسفانه به دلایل مختلفی ادامه پیدا نکرد.
1397 – تلاش برای کسب درآمد
رفته رفته به دلیل فشارهای اقتصادی زیاد، توجه به کسب درآمد بیشتر می شد. کسب درآمد حلال از ارائه سرویس های معتبر هدف ما قرار گرفت. ایده کنجد برای فروش محصولات در قالب بسته های کاربردی شکل گرفت. در کنجد ما به دنبال ارائه محصولات در قالب پک هایی بودیم که بصورت موضوعی گروه های مختلف مخاطبین رو هدف قرار می داد. 5 پک متفاوت طراحی کردیم و تعدادی از آن را تولید کردیم و فروختیم. استقبال خوبی از برند کنجد شد ولی برای مرحله بعدی کار و توسعه اون به سرمایه نیاز داشتیم. در اون زمان نتونستیم سرمایه گذار برای این ایده پیدا کنیم و مجبور شدیم کار را متوقف کنیم.
1398 – نا امید نمی شیم
بعد از شکست ایده کنجد، مدتی کارها با یک شیب ملایمی کاهش پیدا کرد. اما در اواخر سال تصمیم گرفتیم یک بازنگری به کلیت کارمون داشته باشیم. با بررسی که کردیم به این نتیجه رسیدیم پتانسیل کار در فضای مجازی و ارائه سرویس های دیجیتال کماکان وجود دارد. پنل سایت رو به طور کامل تغییر دادیم و تلاش کردیم مخاطبین سایت رو افزایش دهیم. مطالب و محتواهای زیادی را تولید کردیم و تونستیم بازدیدکننده زیادی رو جذب کنیم. آزمون های مزاج شناسی مون رو متنوع کردیم و مشاوره آنلاین درمانی با حضور متخصصین طب سنتی راه اندازی کردیم.
1399 – ادامه روند رشد
روند رشدمون در سال 99 ادامه پیدا کرد و تونستیم بازدیدکننده خیلی خوبی برای سایت جذب کنیم. بازدید ما کاملا ارگانیک بود و ما هیچ جا هیچ تبلیغی هم نداشتیم. بعد از مدتی تونستیم با توافق های مختلف با انجمن علمی طب سنتی ایران کلاس های آموزشی رو شروع کنیم. تا الان کلاس های جذابی رو برگزار کردیم و قصد داریم این کار رو توسعه بدیم. سال 99 برای ما سال خوبی بود، تونستیم یک سرمایه گذار جذب کنیم و بر روی لاین های آزمون و مشاوره، آموزش و فروشگاه اینترنتی تمرکز کنیم.
1400 – تست مدل های درآمدی
با ورود سرمایه گذار به جمع مون تونستیم مدل های مختلف درآمدی رو تست کنیم. تو این سال مجدد لاین فروش محصول رو شروع کردیم. مدل فروشمون با اون کاری که در سال 97 کردیم متفاوت بود. فروش خیلی خوبی از طریق اینستا، سایت و دیجی کالا و باسلام داشتیم. با وجود این با یک رکود مواجه شدیم و رفته رفته نتونستیم از پس هزینه های بالای کار بر بیایم. قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده بود و قیمت محصولات هم بالا. ما هم چون حاشیه سودمون رو کم در نظر گرفته بودیم، نتونستیم با همون قیمت های قبل به کارمون ادامه بدیم.
1401 – تمرکز بر محتوا
با توجه به مشکلات اقتصادی، تصمیم گرفتیم رسالت خودمون رو در ارتباط با تولید محتوای غنی طب سنتی ادامه بدیم. در همین رابطه محتوای سایت رو به جزوه هایی تبدیل کردیم که مخاطب بتونه به شکل های مختلف به این محتواها دسترسی پیدا کنه. استقبال خیلی خوبی از این جزوه ها شد بطوریکه ما انگیزه لازم برای تولید این جزوات با موضوعات مختلفی رو پیدا کردیم. بعد از سال ها فعالیت همچنین تصمیم گرفتیم بخش معرفی خدمات و تبلیغات سایت رو راه اندازی کنیم تا مخاطبین خوبمون رو با مجموعه های خوب و فعال در زمینه سبک زندگی سالم و طب سنتی آشنا کنیم. این راه ادامه داره…