بازاریابی صحیح و موثر یکی از راهکارهای کسب درآمد بالا برای بیزینس هایی همچون آرایشگاه و سالنهای زیبایی است. همانطور که میدانید، این نوع کسب و کارها معمولاً تنها یک گروه کوچک از مشتریان عادی و گذرا دارند و تعداد بسیار کمی مشتری وفادار.
به همین دلیل، درآمد بالایی از این راه به دست نمی آید و برای رشد و توسعه نیاز به یادگیری روش های صحیح بازاریابی و یک کمپین فروش است.
برای افزایش فروش بیزینس هایی همچون سالن های زیبایی، باید از ابزارهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی استفاده کرد. همانطور که میدانید بهترین راه برای جذب مشتریان وفادار، ایجاد ارتباط مستقیم و موثر با آنهاست. برای این منظور، باید به خوبی با بازار و مشتریان خود آشنا شوید و نیازها و مشکلات آنها را درک کنید و سپس بر اساس آن، راه هایی برای حل مشکلاتشان و خدمات بهتر ارائه دهید.
به علاوه، برای جذب مشتریان جدید، باید به خوبی بازاریابی کرد و روش های جدید و خلاقانه ای برای جذب مشتریان پیشنهاد داد. مثلاً، ارائه تخفیف ویژه برای مشتریان جدید، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ایجاد محتوای جذاب و منحصر به فرد می تواند به جذب مشتریان کمک کند.
چرا طراحی کمپین فروش برای سالن های زیبایی حیاتی است؟
فرض کنید شما دارای یک سالن زیبایی بسیار شیک و مجلل، با امکانات و خدمات بسیار عالی دارید که در یکی از بهترین طبقات یک ساختمان قرار گرفته است.
خب، حالا بگویید مشتریهای شما در کجا هستند؟ چندین طبقه پایین تر از سالن شما و در کف خیابان! یعنی مشتریان و مخاطبان بالقوه شما همه آن خانمهایی هستند که در حال رفتوآمد در خیابان پایین سالنتان هستند. البته تعداد آنها بسیار بیشتر از این حرفا است.
اگر بخواهیم به صورت دقیقتر بیان کنیم، مشتریان بالقوه شما، همه آن کسانی هستند که میتوانند در زمان مناسب به سالن شما دسترسی پیدا کنند.
به نظر شما برای اطلاعرسانی از وجود یک آرایشگاه شیک و مجلل که خدمات خود را در داخل یک ساختمان چندطبقه ارائه میدهد، از چه ابزارهایی باید استفاده کرد؟
حدس شما کاملاً درست است! با تبلیغات و بازاریابی و ایجاد کمپین فروش، میتوان به هدف خود برسید.
شما قطعاً ریسک نمیکنید که برای خدمات زیبایی به سالنی بروید که قبلاً حتی اسمش به گوشتان نخورده است.
شما احتمالاً خانمهایی را دیدهاید که برای جشن عروسیشان، زحمت سفری چندساعته را به جان میخرند تا از خدمات یک سالن زیبایی در شهری دیگر استفاده کنند که تعریفش را زیاد از این طرف و آن طرف شنیدهاند. این مسئله به خوبی قدرت تبلیغات را نشان میدهد.
۸ روش تبلیغات سالن زیبایی
انتخاب روش تبلیغاتی با بازده بالا، به میزان بودجه و مخاطبان هدف شما بستگی دارد. اگر بیشتر مشتریان شما در نزدیکی سالنتان حضور دارند، تبلیغات آفلاین مانند پخش تراکت و تبلیغات بیلبوردی گزینه بسیار خوبی است. اما اگر میخواهید نام و شهرت خود را به گوش گروه بزرگتری از مخاطبان برسانید، حتماً باید از تبلیغات آنلاین نیز استفاده کنید.
با توجه به اینکه در حال حاضر همه چیز به سمت اینترنتی شدن پیش میرود، به نظر میرسد تبلیغات آنلاین بسیار پیشرفته تر از تبلیغات آفلاین هستند.
برای تبلیغ آرایشگاه، میتوان با ایدههای سادهتر شروع کرد:
- ثبت موقعیت مکانی یا لوکیشن سالن زیبایی در گوگل
- تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام
- برجستهکردن نظرات و بازخورد مشتریان پیشین
- تبلیغات در گوگل
- تبلیغات پیامکی
- تبلیغات از راه مشتریان و همکاران
- پخش تراکت
- تبلیغات بیلبوردی
با تکنیک های تبلیغاتی این دوره میتونی فروشت رو افزایش بدی
در دوره طراحی کمپین فروش برای سالن های زیبایی تکنیکها و شیوههای تبلیغاتی بسیار موثر و کاربردی گفته می شود.
این دوره، شامل تکنیکهای کاربردی است که با استفاده از آنها، میتوانید یک صفحه قدرتمند و پویا در اینستاگرام داشته باشید. پس از پایان دوره، خواهید فهمید کدام نوع محتوایی را باید در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید تا بتوانید مشتریان بیشتری از شهر خود جذب کنید.
شرکت در این دوره، به شما این مزایا را میدهد:
- کسب دانش بازاریابی اختصاصی ویژه این شغل
- یادگیری تکنیکهای تولید محتوا برای بازاریابی اینترنتی
- جذب مشتری از اینستاگرام
- افزایش فروش و جذب مشتریان
- داشتن مشتریهای وفادار
- چند برابر کردن مشتریان با استفاده از روشهای وایرال کردن محتوا
- داشتن یک بیزینس با درآمد بالا و پویا
- صرفهجویی در زمان
- استفاده از تکنیکهای این دوره برای مشاوره به همکاران و کسب درآمد از مشاوره
دوره های زیادی را شرکت کردید ولی نتیجه ای نگرفتید؟
مشکل شما این است که بعد از شرکت در کلاسهای مختلف، صرفاً یک جزوه از نکات آموزشی در اختیار دارید و نمیدانید چگونه از آنها استفاده کنید. اما در این دوره، راه حل مشکل شما را برطرف کردهایم. آموزشهای این دوره به شما به صورت نکتهای و چک لیستی ارائه میشود، تا بعد از پایان دوره، بدون ابهام بدانید کدام کارها را باید انجام دهید. به عبارت دیگر، بعد از دیدن آموزشهای این دوره ماموریتهایی برای شما تعریف میشود که باید آنها را انجام دهید. برای مشاوره و ایجاد یک استراتژی خوب برای کسب و کارتان می توانید از آکادمی دیجیتال مارکتینگ پمو کمک بگیرید.