تدابیر تندرستیزنان و بارداری

آمادگی برای بارداری سالم

طی کردن گام‌ها و تدابیر طب سنتی برای تجربه یک بارداری سالم

میوه خوب، سالم و قوی روی درختی به ثمر می‌رسد که در زمین زراعی حاصلخیز کاشته شده باشد و به موقع به آن آب و کود داده شود، داشتن آمادگی برای بارداری و تولد یک جنین سالم نیز مصداق همین مثال است. اگر در رابطه با حفظ سلامتی زن باردار و به کار گرفتن حرکات، غذاها، نوشیدنی‌ها، نیازهای روحی، خواب و … توجه کافی صورت گیرد جنین با قوت و قدرت و سالم‌تر می‌شود. شروع بارداری با بدنی سالم نوید بخش سپری کردن راحت‌تر این دوره و بالندگی بهتر جنین خواهد بود برای این منظور ما در این پست از مجله اینترنتی طبایع قصد داریم نکاتی را از نگاه طب سنتی برای سپری کردن یک دوره سالم بارداری، به شما یادآور شویم. پس با ما همراه باشید.

تدابیر طب سنتی جهت آمادگی برای بارداری

  • گام اول: رفع سوء مزاج و درمان بیماری ها

برای رسیدن به سلامتی مطلوب در طب سنتی ابتدا باید از مزاج کلی بدن خود و سوء مزاج های احتمالی آگاه باشید. برای این منظور به پزشک طب سنتی مراجعه کرده تا علاوه بر تشخیص مزاج کلی و بیماری‌های تان دستورات لازم در جهت اصلاح سبک زندگی را در اختیارتان قرار دهد.

اگر دچار سوء مزاج ناشی از غلبه یکی از اخلاط باشید یا به بیماری خاصی مبتلا باشید لازم است قبل از اقدام به بارداری این مشکل را برطرف کنید.

چه بیماری‌هایی  قبل بارداری باید درمان شوند؟

از مهم‌ترین بیماری‌هایی که قبل از بارداری باید درمان شوند عبارتند از:

  • عفونت رحم
  • یبوست
  • مشکلات معده بخصوص ترش کردن معده
  • سنگ صفرا
  • انگل‌های گوارشی
  • گام دوم: تغییر ذائقه به مواد غذایی سالم

واضح است سلامت مادر و جنین در گرو مصرف مواد غذایی سالم است. ممکن است عادات غذایی فرد بر اساس استفاده از انواع فست فودها و سایر مواد غذایی ناسالم شکل گرفته باشد از آنجا که این مواد نمی‌توانند تأمین کننده نیازهای مادر و جنین باشند تغییر ذائقه به سمت مواد غذایی سالم و طبیعی بسیار مهم است. ایجاد عادات غذایی جدید تدریجاً شکل می‌گیرد و این فرآیند باید قبل از اقدام به بارداری و به منظور کسب آمادگی برای باردارشدن شروع شود. از جمله این عادات غذایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ترک مواد غذایی کافئین دار: چای، شکلات، قهوه و …
  2. منع مصرف غذاهای هورمونی: مرغ و تخم مرغ پرورشی و …
  3. کاهش غذاهای حیوانی در برنامه غذایی و بیشتر شدن غذاهای مقوی گیاهی
  4. ایجاد تنوع کافی در برنامه غذایی: این تنوع باید در طول هفته و در وعده های غذایی جدا باشد و نباید در یک وعده غذایی تنوع غذایی داشت. ساده بودن سفره و کاهش تنوع در یک وعده غذایی به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.
  5. مصرف مواد غذایی سالم مانند روغن زیتون، نمک دریا، جوانه گندم، عسل، رب انار، کندر، به، سویق و … تا در صورت نیاز به مصرف این مواد در بارداری، حساسیت و بی‌میلی نسبت به آن ها وجود نداشته باشد.
  • گام سوم: مصرف مکمل‌های طبیعی برای جبران ویتامین‌ها و موادمعدنی موردنیاز

  1. عسل طبیعی
  2. حسوم (کفگیر آهنی) یا آب آهن تاب
  3. سویق
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۳ (۴ رای)
برچسب ها
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
3 (4 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن