خوردن و آشامیدن

پنیر غذای مناسب برای شب

اصولا پنیر غذای خوبی برای صبحانه نیست.

یکی از مشکلات تغذیه امروز ما ایرانی ها اهمیت ندادن خیلی از مردم به وعده مهم صبحانه است، به طوری که خیلی ها این وعده مهم غذایی را نادیده می گیرند و در میان سایر افرادی که این وعده را میل می کنند رایج ترین ماده مصرفی نان و پنیر است. در نوشته های قبلی به خواص و مزاج پنیر اشاره شده است و همچنین در مورد تدابیر طب سنتی در مورد مصرف آن نیز صحبت کردیم. در این نوشته می خواهیم در مورد مزیت مصرف پنیر به عنوان وعده غذایی برای شب اشاره کنیم.

اصولا پنیر غذای خوبی برای صبحانه نیست، از نظر طب ایرانی مزاج پنیر سرد و تر بوده و مانع فعالیت مغزی کامل که معمولا در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است می گردد. علاوه بر آن مصرف پنیر با خیار و گوجه فرنگی آن هم در فصل سرما اثرات نامطلوب آن را چندین برابر می کند.

مصرف پنیر در شب

با توجه به مطالعات جدید که ثابت شده جذب کلسیم بیشتر در موقع شب صورت می پذیرد بهتر است پنیر به عنوان یک ماده مغذی شب میل گردد و ثانیا پنیر با  مصلحات (اصلاح کننده) یعنی همراه با گردو، سیاهدانه، آویشن و زنیان میل شود.

خیلی از ضعف ها و کسالت ها در بین دانش آموزان و کارمندان ما به علت عدم به کاربردن همین آموزه طب ایرانی است.

بهترین صبحانه از منظر طب سنتی

  • بهترین صبحانه برای معده های سرد و ضعیف انواع مرباهای سیب درختی، بالنگ، به، هویچ و مربای پوست پسته است و معده های گرم می توانند از مرباهای آلبالو و زرشک استفاده نمایند و همچنین غذاهایی نظیر حریره بادام، شیر برنج با کمی دارچین یا زعفران، عسل و شیره انگور نیز از گزینه های مناسب جهت صبحانه می باشد.
  • این مرباها تا حد امکان بدون شیرابه و شهد میل شود و بیماران دیابتی نیز از میوه های پخته شده بدون شیرینی نظیر به، سیب یا هویج آب پز همراه با نان بهره ببرند.
  • همچنین بهتر است نوشیدنی هایی نظیر چای یا شیر، یک ساعت با وعده غذایی فاصله داشته باشد.

با تشکر از همکار متخصص طب‌سنتی آقای دکتر محمد عسکر فراشاه برای تهیه این مطلب.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۳ (۲ رای)
برچسب ها
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
3 (2 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن